K posílení propagace Indonésie se velvyslanectví v Praze zúčastnilo Export Festivalu 2016

“Podnikání a investice v Indonésii se zjednoduššily poté, co vláda loni odsouhlasila 12 balíčků hospodářské politiky,” uved velvyslanec Indonésie v Praze, Aulia Aman Rachman na zahajovacím ceremoniálu Czech Export Festival v Praze, 15. června , 2016.

 

“Investiční klima v Indonésii je v současné době dobré, o čemž svědčí nedávné získání ratingu BBB + agentury Standard & Poors,” dodal velvyslanec Aulia. Pan velvyslanec zdůraznil, že indonéská obchodní politika je také namířena na zvýšení vývozu do zahraničí.

 

Velvyslanec promluvil chvíly poté, co prezident České republiky Miloš Zeman oficiálně zahájil tuto událost na podporu obchodu, cestovního ruchu a investic.

 

Ve svém projevu prezident Zeman zdůraznil, že vývoz se stává jedním z důležitých faktorů pro růst české ekonomiky. Proto on sám vždy podporuje jakoukoliv aktivitu, která je určena k podpoře vývozních aktivit, mimo jiné právě prostřednictvím sítí prostřednictvím Exportní festivalu v České republice.

 

Český ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, který také přednesl projev, potvrdil, že otevření netradičních trhů je jednou z českých vládních priorit a k jejich objevování slouží obchodní mise do těchto potenciálních zemí. Obchodní mise může být vedená prezidentem, premiérem nebo ministrem. Například ministr zahraničí, Lubomír Zaorálek, vedl obchodní misi do Indonésie v únoru 2016.

 

V souladu s prioritami současné ekonomické diplomacie se velvyslanectví v Praze podílelo na Export Festivalu za účelem podpory obchodu, cestovního ruchu a indonéských investic v České republice. Při té příležitosti velvyslanectví představilo příklady předních indonéských výrobků, jako jsou potraviny, palmový olej, káva, čaj, textil a batik, řemeslné výrobky, dřevěné dekorativní předměty, automobilové díly, a také bohatství turistických destinací v Indonésii.

 

Pro prezentaci indonéské kuchyně posloužilo hovězí Rendang s rýžovými plátky. Ne méně než 10 kg této speciality byl dovezen přímo z Indonésie pro potřeby návštěvníků festivalu. Ačkoli se jedná o pikantní záležitost, odezva byla pozitivní. Návštěvnímům se zamlouvala chuť Rendang a považovali ji za jedinečnou a nezaměnitelnou.

 

Podobné reakce vyvolala i z různých regionů v Indonésii. Přes 5 kg pražených kávových zrn se spotřebovalo během festivalu.

 

Dále se představil potenciál textilních výrobků – zejména batikování. Kromě vystavených kusů batikované tkaniny, velvyslanectví také pozvalo jednoho z bývalých účastníků programu Dharmasiswa aby názorně ukázal proces výroby batiku.

 

Jako výsledek festivalu velvyslanectví eviduje několik žádostí o informace o podnikání v Indonésii, například v oblasti nábytku a kávy.

 

Czech Export Festival je obchodní výstava, kterou pořádá česká nezisková společnost CzechInno. Tato instituce má za cíl povzbudit a podpořit podnikání v České republice, a také podporovat obchodní vztahy mezi ČR a dalšími zeměmi. CzechInno působí pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky.

 

Letošní ročník je čtvrtý. Vyjma třetího ročníku prezident České republiky vždy oficiálně otevřel festivalové aktivity.

Similar Articles

Top